09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

30.04.2024

Spotkanie dilerów Suzuki przy nowym Swifcie

W Warszawie odbyło się czterodniowe szkolenie poświęcone modelowi Suzuki Swift, który w kwietniu wjechał do Europy.

Dowiedz się więcej
30.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (kolorystyka i design)?

Nowy Swift - kolejny model tzw. globalny - zachował charakterystyczną linię kojarzącą się z poprzednimi generacjami tego świetnie rozpoznawanego Suzuki, ale przeszedł radykalne przeprojektowanie.

Dowiedz się więcej
24.04.2024

Suzuki Boxing Night 28 w Łomży zakończył się zwycięstwem Polaków

19 kwietnia kadra naszych pięściarzy zmierzyła się w pojedynkach boksu olimpijskiego z reprezentantami Irlandii. Mecz Polska – Irlandia zakończył się wynikiem 14:6.

Dowiedz się więcej
24.04.2024

Suzuki w topie „Raportu jakości Auto Świat 2024”

Od wielu lat redakcja Auto Świat publikuje swój raport dotyczący usterkowości samochodów osobowych 26 marek najpopularniejszych na polskim rynku.

Dowiedz się więcej