HISTORIA
Przez wszystkie dekady Suzuki marka nieustannie rozwijała i udoskonalała swoje produkty czyniąc je jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie.
Tę misję kontynuujemy do dziś.
-
1965
D55
Wprowadzenie na rynek pierwszego silnika zaburtowego Suzuki D55.
DANE TECHNICZNE:
2-suwowy
Cylindry: 1
Pojemność: 98cm3
Maksymalna moc: 4.0kW (5.5KM) -
1977
DT5
DT5 wprowadzono na rynek jako kompaktowy silnik zaburtowy o mocy 5 KM. Choć wówczas na rynku silników o tej mocy dominowały jednostki jednocylindrowe, Suzuki zdecydowało się na rozwiązanie dwucylindrowe, oferujące wydajny napęd. DT25 to chłodzony wodą silnik zaburtowy z termostatem, umożliwiającym efektywniejsze chłodzenie. Silnik DT25 dostępny był również w wersji z rozrusznikiem elektrycznym.
DANE TECHNICZNE:
2-suwowy
Cylindry: 2
Pojemność: 113cm3
Maksymalna moc: 3.7kW (5KM) -
1987
DT200 Exanté
DT200Exanté jako pierwszy silnik otrzymał nagrodę „Najbardziej innowacyjnego produktu” podczas wystawy „National Marine Manufactures Association” (NMMA). DT200 Exanté won the first "Most Innovative Products" award from the show's sponsor, the National Marine Manufacturers association (NMMA).
DANE TECHNICZNE:
2-suwowy
Cylindry: V6
Pojemność: 2,693cm3
Maksymalna moc: 147.0kW (200KM) -
1994
DF9.9
Suzuki wprowadza na synek pierwsze zaburtowe silniki 4-suwowe: DF9.9 i DF15.
DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: 2
Pojemność: 302cm3
Maksymalna moc: 7.3kW (9.9KM) -
1997
DF60
DF60 i DF70 to pierwsze 4-suwowe wprowadzone na rynek przez Suzuki silniki zaburtowe, wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa.
Podczas międzynarodowej wystawy Marine Trades Exhibit and Conference oba silniki zdobyły nagrody NMMA za innowacyjność.DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: 4
Pojemność: 1,298cm3
Maksymalna moc: 44.1kW (60KM) -
2003
DF250
DF250 to pierwszy na rynku 4-suwowy silnik zaburtowy o mocy 250 KM (184kW). DF200/225/250 (3614 cm3) to pierwsze w portfolio producenta 4-suwowe silniki zaburtowe V6. DF250 otrzymał nagrodę NMMA za innowacyjność podczas Międzynarodowych Targów Żeglarskich w Miami w 2003 roku.
DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: V6
Pojemność: 3,614cm3
Maksymalna moc: 184.0kW (250KM) -
2006
DF300
DF300 to pierwszy w branży silnik czterosuwowy V6 o mocy 300 KM i pierwszy wykorzystujący układ elektronicznego sterowania. Zdobywca nagrody NMMA za innowacyjność.
DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: V6
Pojemność: 4,028cm3
Maksymalna moc: 220.7kW (300KM) -
2014
DF200AP
DF200A/DF200AP to rzędowe 4-suwowe silniki zaburtowe, bazujące na projekcie rzędowego czterocylindrowego silnika DF175. W ich przypadku Suzuki wykorzystało technologię Selective Rotation – pierwsze na świecie rozwiązanie pozwalające na zintegrowanie pracy śrub prawo i lewoskrętnych. Układ sterowania korzysta z elektronicznego układu operowania przepustnicą i skrzynią biegów.
DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: 4
Pojemność: 2,867cm3
Maksymalna moc: 147.0kW (200KM) -
2017
DF350A
Suzuki prezentuje DF350A – 350-konny, 4-suwowy silnik zaburtowy V6. Ten nowy model flagowy producenta korzysta m.in. z technologii przeciwbieżnie pracujących śrub. DF350A otrzymał nagrodę NMMA za innowacyjność.
DANE TECHNICZNE:
4-suwowy
Cylindry: V6
Pojemność: 4,390cm3
Maksymalna moc: 257.4kW (350KM)
2020
Marka Suzuki istnieje od ponad 100 lat.
Dzięki bogatej, ponad stuletniej historii, wiedzy i doświadczeniu w przemyśle samochodowym, motocyklowym i jachtowym, Suzuki jest w stanie dostarczyć technologie najwyższej klasy, które nie mają sobie podobnych w branży żeglarskiej. A wraz z duchem „Yaramaika” Suzuki tworzy innowacyjne rozwiązania, gwarantujące satysfakcję użytkownikom na całym świecie.
-
2022
DF100C/DF115BG/DF140BG
Nowe silniki, które wyposażono w bardziej opływowe osłony, są nie tylko cichsze i wygodniejsze w obsłudze, ale także generują większy moment obrotowy, gwarantują lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa oraz niższą emisję spalin. Wyposażono je w pierwszy na świecie, przełomowy system wychwytywania z wody drobin tworzywa Suzuki Micro Plastic Collector, który nie wpływa na osiągi, jest prosty do samodzielnej obsługi i co najważniejsze Suzuki oferuje go bez dopłaty. Wystarczy uruchomić silnik, żeby przez cały czas jego pracy, separować z wody groźne dla środowiska mikroodpady.
DANE TECHNICZNE:
Silniki 4-suwowe
4 cylindry
Pojemność 2045 cm³
Moc: 73,6, 84,6 lub 103 kW (odpowiednio 100, 115 lub 140 KM) -
2023
DF300BMD i DF350AMD
Dzięki zmniejszeniu tarcia o wodę (tzw. stopa ma w tych jednostkach mniejszą powierzchnię) da się pływać jeszcze szybciej. Zredukowano również ilość oleju potrzebnego do smarowania przekładni, a przy tym wymianę można przeprowadzić bez konieczności podnoszenia łodzi. Na życzenie Suzuki dostarcza Steer-By-Wire, czyli joystick SBW umożliwiający łatwiejsze i wygodniejsze manewrowanie podczas cumowania (funkcja wspomagania dokowania).
DANE TECHNICZNE:
Silniki 4-suwowe
6 cylindrów, w układzie V
Pojemność 4390 cm³
Moc: 220,7 lub 257,4 kW (odpowiednio 300 lub 350 KM)